حوداث شغلی جان 84 نفر را در مازندران گرفت/ افزایش 3 درصدی مصدومان ناشی از حادثه کار

حوداث شغلی جان 84 نفر را در مازندران گرفت/ افزایش 3 درصدی مصدومان ناشی از حادثه کار

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری ایلنا، دکتر علی عباسی با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ده ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری و میاندرود با  15 ، آمل با 12و نور با 9 مورد بیشترین  و شهرهای  با  فوتی بیشترین و شهرهای ،تنکابن و محمود آباد هر کدام با 2مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

 وی افزود: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 35 نفر ،برق گرفتگی با 18، اصابت حسم سخت با 17و  سوختگی و سایر موارد هر کدام  با 7 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس تفکیک ماه مرداد با 13 ، اردیبهشت با 12 و آبان با 9 مورد بیشترین  و فروردین با 4 موردکمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

وی افزود: سنین 31 تا 40 سال با 26 مورد داری بیشترین فوتی و کمتر از 20 سال با یک فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی با بیان اینکه از فوتی 69 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد  5 نفر از فوت شدگان حوادث کار در ده ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 798 نفر(753 مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت. 

 مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

اخبار مرتبط

افزایش ۳ درصدی نزاع در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha